کمپانی STIGA، اقدام به تولید چمن زن های جدید نموده است که نقطه قوت این اختراع را به کارگیری تکنولوژی دبل کات در آنها بیان نموده است. 

اما دبل کات چیست و به چه کار می آید؟ 

چمن‌زن‌های جدید دبل کات، عملیات برش ویژه‌ای را به نمایش می‌گذارد که این برش ویژه، تنها به واسطه سیستم تیغه دولایه پوسته حفاظتی بخصوص آن امکان‌پذیر است. 

به وسیله این سیستم، عملیات برش و مکش چمن، به راحتی انجام می‌شود و تیغه دولایه، باعث انجام برش دوبل می‌شود. در واقع دبل کات، بهترین راه‌حل برای کسانی است که چمن بی‌عیب و نقصی را پس از عملیات نگهداری فضای سبز انتظار دارند. برش دوبل توسط تیغه دولایه، عملکرد سیستم جمع‌کننده چمن را تا 20% افزایش می‌دهد.

تکنولوژی جدید دبل کات، با توجه به تمامی جزئیات طراحی شده‌است تا با کمترین زحمت، بیشترین کارایی عملیات برش چمن در هر سطحی از فضای سبز حاصل شود. 

مراحل سیستم برش فوق‌العاده:

1-      برش: نگهداری و برش چمن

2-      خورد کردن: تبدیل قطعات بریده شده چمن به قطعات ریزتر

3-      چرخاندن: عبور جریان هوا از میان چمن‌های خورد شده با کمک پوسته مخصوص برای ذخیره بهتر چمن

سایر ویژگی‌های چمن‌زن‌های سری دبل کات

-         تنظیم ارتفاع مرکزی (7 مرحله‌ای از 25 تا 77 میلی‌متر)

-         تنظیم ارتفاع دسته 

 

-         لرزش کمتر:

مدل‌های twinclip با استفاده از سیستم کنترل لرزش (VCS)، قادر به کاهش لرزش موتور در هنگام کار می‌باشد.

-     وجود لرزشگیر، اپراتور را از هرگونه ارتعاش نامطلوب تولیدی توسط موتور و سیستم برش جلوگیری حفظ می‌کند. این ویژگی، خستگی کمتری را برای دست و بازوی کاربر ایجاد می‌نماید. 

-         ترانسمیشن مقاوم GT MC600

در طراحی جدید کلاچ مخروطی این دستگاه (new cone designe)، علاوه بر اینکه حساسیت کمتری نسبت به فرسودگی وجود دارد، سیم تنظیم نیز به منظور افزایش دوام دستگاه حذف شده و استحکام چمن‌زن به دلیل وجود شاسی آلومینیومی بیشتر شده است. همچنین به واسه تعبیه کلاچ‌های بزرگ تر، گشتاور بیشتر (6Nmکه در مدل‌های فعلی این گشتاور در حدود 4-3 Nm می‌باشد) و در نتیجه قدرت بیشتری ایجاد می‌شود. 

-         محورهای محکم‌تر

در این مدل، محور چرخ‌های جلو با قطر 12mm و محور چرخ‌های‌ عقب با قطر 14mm فشار کمتری را به دستگاه وارد نموده و عمر دستگاه را بالا می‌برند. 

-         قطعات در معرض فشار و خمش در این سری چمن‌زن‌ها تماماً از آلومینیوم ساخته شده و حتی دسته آلومینیومی مقاومی برای این چمن‌زن تعبیه شده‌است.

به طور کلی، چمن‌زن‌های سری دبل کات دارای 4 گواهی ثبت اختراع در زمینه طراحی و ساخت:

  • تیغه
  • سیستم تنظیم ارتفاع شاسی
  • سیستم تنظیم ارتفاع دسته
  • و سیستم باز و بسته کردن سریع دفلکتور در یک حرکت

می‌باشند. 

شرکت سبزکوش نگین، SKN، اقدام به تأمین یک مدل از چمن زن های با تکنولوژی دبل کات در ایران نموده است که در آینده نزدیک، می توانید این چمن زن را با گارانتی SKN تهیه کنید و از داشتن چمنی زیبا لذت ببرید.