ادعای جدید بریگس: روغن موتور را عوض نکنید!

تکنولوژی check and add تعمیرات چمن زن های مجهز به موتور بریگس سری Exi را به دلیل عدم نیاز به تعویض روغن بسیار ساده نموده است. معمولاً، در موتورهایی که فاقد این تکنولوژی هستند، لااقل سالی یک بار روغن کثیف و سوخته باید عوض شود. موتورهای دارای تکنولوژی just check and add، به صورتی طراحی شده اند که تمیزتر و با دمای کمتری کار می کنند. کاربران معمولا در این موتورها از روغن های با SAE30 مخصوص موتورهای کوچک استفاده می کنند تا علاوه بر استارت آسان تر، موتور راندمان بهتری داشته باشد.

پس از شکایت مصرف کنندگان از سختی تعویض سالیانه روغن، B&S در سال 2015 این تکنولوژی را در موتورهای سری Exi معرفی نمود و بر روی موتور 625ex تست کرد. کلید اصلی تمیزتر نگاه داشتن روغن در موتورهای سری Exi، فیلتر کاغذی مدل خودرویی (automative style) موتور بود. به علاوه طراحی خلاقانه حرکت سوپاپ در سیستم OHV و مجموعه خنک کننده به موتور اجازه می دهد تا خنک تر شده و دمای روغن کاهش یابد.

هیچگاه روغن موتور را عوض نکنید. بله، هیچگاه!

در موتورهای جدید سری Exi از کمپانی Briggs & Stratton، سرویس روغن بسیار آسان تر شده است. این امر، مرهون آب بندی بهتر فیلتر هوا، دمای کمتر موتور، و دقت بالای تولید به همراه برنامه سرویس منظم چمن زن می باشد. موتورهای سری Exi کمپانی بریگس اولین موتوری است که به تعویض روغن نیازی ندارد. مصرف کنندگان موتورهای سری EXi تنها باید سطح روغن را بررسی نموده و در صورت نیاز روغن اضافه نمایند.

مراحل ساده زیر را برای نگهداری بهتر موتور چمن زن و افزایش عمر مفید موتور انجام دهید:

  1. فیلتر هوا را عوض کنید. در موتورهای سری EXi به هیچ ابزار خاصی برای تعویض فیلتر هوا نیاز نیست.
  2. سطح روغن را بررسی کنید. در موتورهای سری EXi به سادگی می توانید سطح روغن را بررسی نموده و در صورت نیاز، روغن اضافه نمایید.
  3. شمع را عوض کنید. شمع های اورجینال B&S دارای یک شکاف اولیه هستند و به راحتی عوض می شوند.
  4. بنزین موجود در دستگاه را عوض کنید. آیا می دانستید بنزین پس از 30 روز کهنه شده و کیفیت خود را از دست می دهد؟ برای تقویت سوخت دستگاه، در صورتی بیش از 30 روز بنزین در دستگاه مانده، آن را عوض نمایید.

هرچند صحت کارکرد این تکنولوژی ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر شرایط کار، تعویض منظم فیلتر، شرایط آب و هوایی و نوع روغن قرار داشته باشد و از این رو، شرکت سبزکوش نگین، هیچ تضمینی بر کارکرد 100% این تکنولوژی در شرایط کاری ایران ندارد، اما می توان اذعان کرد استفاده از فیلتر ذکر شده با قدرت بالای فیلتراسیون، می تواند فاصله هر دو تعویض روغن در موتور را از هر 25 ساعت به مقدار قابل توجهی افزایش داده که همین امر، مهم ترین وجه تمایز موتورهای بریگس سری EXi با سایر موتورهاست.