در این مطلب هفت دستگاه جدید که در امر کاشت و داشت و برداشت، از تکنولوژی های جدید بهره برده اند معرفی میگردد:

دستگاه حفار لرزاننده ­ی بادام زمینی

 دستگاه حفاری بادام زمینی

حفار لرزاننده بادام زمینی غیر اینورتر [non inverter peanuts digger shaker]  توسط موسسه مهندسی کشاورزی ARO طراحی و توسط یک کارگاه آموزشی به نام “Agromond” ساخته شده است. این دستگاه از گیاهان بادام زمینی استفاده می کند. به آرامی آن ها را از روی زمین بلند می کند، آن ها را از خاک جدا و اگر بادام زمینی روی سطح زمین باشد و شاخ و برگ آن ها را پوشانده باشد، تمیزشان می کند و از آن ها در برابر آسیب های جوی محافظت می کند. در مقایسه با یک حفار بادام زمینی قدیمی ، حفار جدید، به دلیل ساختار منحصر به فرد بادگیر، مانع از خسارت دیدن بادام زمینی توسط آب و هوا می شود. آزمایش های میدانی نشان داد که حفار جدید همچنین میزان تلفات بادام زمینی را با ظرفیت کاری بالاتر کاهش داده است.

دستگاه برداشت زیتون

زیتون

زیتون روی درختان رشد می کند. همچنین برداشت آن ها بسیار دشوار است. تا همین اواخر ، این میوه های روغنی کوچک توسط بسیاری از کارگران در یک روند پر دردسر برداشت می شدند. اکنون ، کشاورزان از یک دستگاه برداشت زیتون استفاده می کنند که درخت را تکان می دهد و زیتون ها را آزاد می کند همچنین آن ها را در یک مکان متمرکز جمع می کند.

دستگاه جمع آوری سیب زمینی

سیب زمینی

سیب زمینی سبزی ریشه ای است، به این معنی که برداشت آن ها نیاز به حفر زیادی دارد. دستگاه فوق، خاک اطراف سیب زمینی ها را جمع می کند و سیب زمینی ها را از زمین بیرون می آورد. از همین فن آوری در سکوهای تراکتور برای برداشت سیب زمینی در مقیاس بیشتر استفاده می شود.

دستگاه رباتیک برداشت کاهو

دستگاه برداشت کاهو

 برداشت کاهو یک کار بسیار سخت است و اغلب لازم است صدها کارگر که روزهای خود را در خم شدن و ایستادن می گذرانند، مشغول جمع کردن آنها باشند. این حرکت تکراری صنعت را به سمت طیف گسترده ای از مشکلات می برد و کشاورزان دیدند که باید کاری انجام شود. با دستگاه رباتیک برداشت کاهو این کار به آسانی انجام می شود.

دستگاه جداکننده هویج

دستگاه برداشت هویج

همانطور که به سیب زمینی اشاره کردیم ، برداشت سبزیجات ریشه دار، بسیار سخت است از جمله این نوع سبزیجات هویج است. برداشت کننده های هویج، بالابرهای تاپ یا لیفتراک های اشتراکی [top lifters or share lifters]  هستند و ممکن است بر تراکتور سوار شوند. همچنین می توانند در پشت تراکتور حرکت کنند یا خودران باشند. دستگاه بطور معمول بین یک تا شش ردیف هویج به طور هم زمان برداشت می کند.

واگن ­های فیدر

واگن فیدر

واگن مخلوط کن یا فیدر رژیم غذایی، یک ماشین مخصوص کشاورزی است که برای وزن گیری دقیق ، مخلوط کردن و توزیع جیره کل (TMR) برای حیوانات مزرعه شامل نشخوار کنندگان، به ویژه گاو و معمولاً گاوهای لبنی استفاده می شود.

دریل بذر

دریل بذر

دریل بذر وسیله ای است که با قرار دادن بذرها در خاک و دفن آن ها تا عمق خاصی ، تضمین می کند که بذرها به طور مساوی توزیع می شوند. دریل بذر ، بذرها را با میزان و عمق مناسب کشت می کند، و پوشش این دانه ها توسط خاک را تضمین می کند. این باعث می شود که آن ها از خوردن پرندگان و حیوانات یا خشک شدن آن ها به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب در امان باشند. قبل از معرفی دریل بذر، بیشتر بذرها با پخش دستی که یک فرایند نادرست و هدر دهنه است به صورت ضعیف توزیع می شد. استفاده از این دستگاه می تواند نسبت عملکرد محصول (بذر برداشت شده بر بذر کاشته شده) را تا 9 برابر بهبود بخشد.