mini excavator in agriculture

 

مینی بیل ها به دلیل قدرت مانور بالا، اندازه کوچک و قدرت موتور بالا قابلیت کار در بین درختان و فضای باغ را دارند و همینطور قابلیت نصب بیش از 20 ابزار مختلف مخصوص فعالیت های کشاورزی، مینی بیل ها را به دستگاهی همه کاره در شرایط سخت برای کاربرد های کشاورزی تبدیل کرده است. از جمله توانایی های مینی بیل در کشاورزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حفر کانال تا عمق 3.5 متر حفر کانال با عرض مشخص از 20 سانتی متر تا 1.5 متر شخم زمین تسطیح خاک با تیغه بلدوزر جمع آوری سنگ جمع آوری علوفه هرز شکافتن زمین سخت شکستن سنگ و صخره حرص درختان برداشت الوار و علوفه آبیاری قطره ای بارگیری و تخلیه کامیون مینی بیل های می توانند بیش از 20 ابزار اتصالی مختلف مانند چکش هیدرولیک، کاتر، آسفالت بر، لیفتراک و … را به خدمت گرفته، و کارایی خویش را افزایش دهند. همینطور با نصب Quick hitch روی مینی بیل ها می توان این ابزار های اتصالی را به صورت اتوماتیک و از داخل کابین مینی بیل تغییر داد. چند ابزار اتصالی بر روی مینی بیل ها به شرح ذیل است:

ترنچر (Trencher): این ابزار جهت حفر کانال با عمق و عرض مشخص استفاده می شوند. ترنچر ها در کشاورزی جهت حفر کانال برای آبیاری قطره ای کاربرد فراوارن دارند.

چکش هیدرولیک (Hydraulic Hammer): این ابزار برای تخریب زمین سخت، صخره، سنگ، بتن و … که با توجه به این قابلیت ها برای کار در انواع زمین های کشاورزی هم توصیه می شود.

سنگ جمع کن (Stone Picker): ابزاری است که در حجم ها و طول های متفاوت که یکی از پر کاربرد ترین ابزار آلات کشاورزی می باشد.

موارد استفاده: جهت آری سازی خاک از کلوخ، جمع آوری سنگ ها، لایروبی و پاکسازی کانال آب و …

مته (Auger): مته ابزاری است که برای حفر گودال با ارتفاع و عرض مشخص به کار می رود این ابزار جهت نهال کاری در زمینهای سخت و خاک نرم باغی مورد استفاده قرار می گیرد.

چنگک: چنگک مخصوص حمل و جابه جایی علوفه، الوار و سایر اجسام استفاده می شود.از دیگر ابزار های اتصال می توان به تیغه مخصوص شکستن زمین و شخم، پاکت مخصوص جمع آوری علف هرز، خیش مخصوص شخم زدن و … اشاره کرد.

agricultural excavator